Szkolenie/warsztaty dla całej firmy od początkujących do zaawansowanych. Zapraszamy fakturzystów, działy obsługi klienta, księgowych, logistyków itp.
Data: 15 czerwca 2023 r., godz. 9:00 – 15:00
Miejsce: siedziba RIPH w Lesznie, ul. 55 Pułku Piechoty 34
PROFIL UCZESTNIKA I KORZYŚCI ZE SZKOLENIA :
KOREKTA w JPK oraz w KSeF ujawnia wszystkie błędy
Każdy, kto uczestniczy w procesie sprzedaży i zakupu, kto jest księgowym, handlowcem, pracuje w dziale obsługi klienta, FAKTURZYŚCI powinien ZNAĆ ZASADY prawidłowego fakturowania transakcji sprzedaży i dokumentowania transakcji, które nie są opodatkowane w VAT.
Wystawienie prawidłowej dokumentacji, dostarczenie odpowiedniej dokumentacji jako dowód dostawy, to: PODSTAWY PROWADZENIA DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ. Błędy i brak tej wiedzy powodują problemy podatkowe, finansowe jak również biznesowe w relacjach z kontrahentami. Po zmianie przepisów to właśnie osoba uzgadniająca zasady transakcji z kontrahentem nadaje kształt faktury i jest za nią odpowiedzialna
PROGRAM
1.Korygowanie sprzedaży i zakupu wpływające na wielkość zobowiązań względem fiskusa – CO NALEŻY DO NOWYCH ZADAŃ DZIAŁU HANDLOWEGO logistyki i magazynu a co do księgowego?
Uczymy się na przykładach błędów zdarzeń bieżących (rabaty, skonta, zwroty itp.) jak uzgodnić i spełnić nowe obowiązki z kontrahentami – SZYBKO
- Zdarzenia losowe i postanowienia umowne – różne sposoby korygowania, obowiązki i prawa sprzedawcy oraz kupującego
- Co i jak sformalizować z klientami oraz dostawcami – zasady uzgodnienia i spełnienia korekty
- Różne przyczyny korekt – instrukcje dotyczące współpracy z kontrahentem
2. FAKTURA KORYGUJĄCA – kiedy należy ją wystawić a kiedy nie wolno – Zasady 2023
- Okoliczności i powody pojawienia się korekty
- Jak technicznie skorygować sprzedaż i jakiego dokumentu użyć?
- Kiedy należy wystawić fakturę korygującą?
- Podział korekt – zmniejszające, zwiększające, powody korekty, sposób korygowania, rozliczenia itp.
- Anulacja czy korekta – fundamentalne zasady i różnice
- Wpływająca i niewpływająca na obrót podlegająca rozliczeniu i księgowaniu
- Jakich dokumentów nie używać do korekty transakcji?
- Jakich transakcji nie dokumentuje się faktura korygującą?
- KAZUSY – przykładowe sytuacje z życia podatnika
3. Faktura korygująca a nota korygująca – zasady i obowiązki podatnika
- Faktura korygująca a nota korygująca czyli kiedy wystawić korektę faktury, a kiedy notę korygującą?
- Czym różni się nota korygująca od faktury korygującej?
- Kto wystawia fakturę a kto notę?
- Co powinna zawierać nota korygująca?
- Ilość egzemplarzy, terminy wystawiania
- POPRAWIANIE BŁEDÓW: korektą czy notą – praktyka z życia podatnika
- Błędny termin płatności na fakturze – jak poprawić?
- Jak akceptować notę korygująca?
4. KOREKTA VAT – Jak ustalać termin wystawienia i rozliczenia faktury korygującej?
- Jak regulują terminy wystawienia faktury korygującej przepisy VAT
- Jakich danych potrzebuje księgowy do rozliczenia faktury korygującej?
- Jakich danych powinien dostarczyć dział handlowy?
5. Jakie dane należy obowiązkowo wskazać na fakturze korygującej – przepisy i praktyka
- Jakie ważne dane zawiera korekta? – punkt widzenia podatkowy i handlowy
- Czy brak pewnych danych może utrudniać rozliczenie i relacje z klientem?
6.KOREKTA VAT – uzgodnienie i spełnienie warunków korekty NOWE, TRUDNE OBOWIĄZKI 2023
- Potwierdzenie odbioru faktury korygującej – nowe zasady od 2022 r. do dziś
- Nowe: uzgodnienie warunków korekty
- Spełnienie uzgodnionych warunków obniżenia podstawy opodatkowania dla dostawy tych towarów lub świadczenia tych usług;
- WARUNEK: posiadania dokumentacji potwierdzającej uzgodnienie z nabywcą towaru lub usługobiorcą warunków obniżenia podstawy opodatkowania
- Rekomendacje Ministerstwa Finansów – uzgodnienia i objaśnienia do korekt
- REKOMENDACJE – jakie sposoby uzgodnienia/spełnienia warto rozważyć a jakich absolutnie unikać?
7.FAKTURA KORYGUJACA IN PLUS – zasady rozliczania podatkowo i handlowo
- Faktura korygująca in plus u nabywcy – ustawowe regulacje związane z rozliczeniem faktur korygujących po stronie nabywcy
- Faktura korygująca in plus u sprzedawcy – ustawowe regulacje związane z rozliczeniem faktur korygujących po stronie sprzedawcy
- Zasady rozliczania związane z: przyczyną i powodem korekty
- PRAKTYKA I PROBLEMY PODATNIKA – przydatne kazusy
8.FAKTURA KORYGUJACA IN MINUS – zasady rozliczania podatkowo i handlowo u sprzedawcy
- Zasady dotyczące ujmowania korekt zmniejszających podstawę opodatkowania oraz podatek należny począwszy od 2021 r.
- Zasady obniżenia podstawy opodatkowania lub podatku należnego – warunki spełnienia
- Regulacje w zakresie korekt in minus w praktyce podatnika
- UZGODNIENIE I SPEŁNIENIE WARUNKÓW – jak spełnić i kto za to odpowiada?
- Wyjątki od reguły – brak warunku posiadania ww. dokumentacji
- PRZYKŁADY praktyczne – odpowiadamy na trudne pytania
9.Faktura korygująca in minus po stronie nabywcy – o czym bezwzględnie musi wiedzieć wystawca faktury i jakich zasad przestrzegać?
- Nowelizacja przepisów i nowe, trudne rozwiązania – REWOLUCJA DLA KSIĘGOWYCH
- Zasady dotyczące ujmowania faktur korygujących – nowe zasady dla nabywców
- Moment otrzymania faktury korygującej a moment rozliczenia w VAT
- Ostrzeżenia Ministerstwa Finansów – rozliczanie korekt w podatku naliczonym
- Najczęściej popełniane błędy – instrukcje dla podatnika
10.PRAKTYKA PODATNIKA (przykłady) – Jak rozliczyć korektę faktury korygującej w przypadku:
- Rabatu, upustu
- Skonta
- Zwrotu towarów
- Obniżki ceny
- Zwrotu zaliczki
- Zbiorcza korekta – zagrożenia i problemy podatnika
11.Rozwiązujemy trudne przypadki – korygować, anulować?:
- Faktura otrzymana po terminie
- Otrzymanie faktury wystawionej przedwcześnie
- Błąd w danych nabywcy
- Błędna wysokość podatku VAT
- Błędny termin płatności
- Faktura od podmiotu nieistniejącego
- Brak zapłaty za fakturę
- Błędny w: nazwach, adresach, numerach identyfikacji podatkowej itp.
12.Faktura korygująca w nowym Krajowym Systemie e- Faktur KSEF w 2023 i 2024
13.Najczęściej popełniane błędy w korygowaniu faktur – jak ich uniknąć?
Wykładowca:
Audytor podatkowy, trener, wykładowca. Specjalista w zakresie podatku od towarów i usług VAT w Polsce i UE. Wieloletni pracownik organów podatkowych (15 lat), specjalista w zakresie podatku od towarów i usług pracujący jako specjalista ds. kontroli handlu wewnątrzwspólnotowego w organach podatkowych, zajmujący się orzecznictwem w zakresie podatku VAT w Polsce i w krajach Unii Europejskiej, realizujący zadania administracji w zakresie kontroli i weryfikacji transakcji wewnątrzwspólnotowych, doświadczony audytor, trener pracowników organów kontroli oraz księgowych, doradców podatkowych i biegłych rewidentów i prawników. Współautor książki „Kontrola skarbowa. Super, cieszę się! poradnik nie tylko dla kontrolowanego”
Uczestnicy otrzymają materiał szkoleniowy w wersji elektronicznej.
Koszt szkolenia:
- 455,10 zł brutto od osoby dla firm członkowskich płacących miesięcznie składkę w wysokości 30,00 i 60,00 zł
- 430,50 zł brutto od osoby dla firm członkowskich płacących miesięcznie składkę w wysokości 120,00 i 180,00 zł
- 405,90 zł brutto od osoby dla firm członkowskich płacących miesięcznie składkę w wysokości 240,00 zł
- 516,60 zł brutto od osoby dla firm niezrzeszonych w Izbie
rachunek bankowy nr 25 1090 2125 0000 0005 5401 0218