DATA: termin podamy wkrótce, godz. 9:00 – 15:00
MIEJSCE: siedziba RIPH w Lesznie, ul. 55 Pułku Piechoty 34

Fakturowanie sprzedaży zagranicznej – jak poprawnie realizować transakcje, aby nie stracić stawki 0% VAT i umieć odróżniać WDT od eksportu, świadczenia usług i dostawy z montażem.

PROGRAM

1. Jak poprawnie rozliczyć WDT na fakturach w JPK oraz VAT-UE?
• Transakcje błędnie wykazywane jako WDT – analiza przypadków
• Konsekwencje prawne i podatkowe błędnej kwalifikacji transakcji – WDT a świadczenie usług i dostawa poza terytorium kraju
• Jak kalkulować podstawę opodatkowania w WDT? – jakie wartości i szczegóły kontraktu wliczyć do wartości WDT
• Jak korygować WDT po zmianach SLIM VAT 3? Największe błędy popełniane przez podatników i księgowych
• Jakie warunki należy spełnić aby fiskus nie opodatkował WDT stawką krajową VAT? – najnowsze orzeczenia i interpretacje
• Jakie błędy w VAT-UE weryfikuje fiskus analizując WDT?
• Wyjaśnienie resortu finansów dotyczące terminu korygowania WDT
• Jak późniejszy wywóz towarów wpływa na WDT i warunki zastosowania stawki 0% VAT ?
• Dokumentowanie kosztów transportu towarów sprzedawanych w ramach WDT
• Jak otrzymana zaliczka na poczet WDT wpływa na obowiązek wystawienia faktury?
• Jak wywóz towarów w ramach WDT do innego państwa niż siedziba nabywcy wpływa na zastosowanie stawki 0% VAT?
• Nieodpłatne przekazanie towarów nabywcy zagranicznemu a problematyka WDT
• Nadwyżki, niedobory towarów a WDT – jak poprawnie rozliczyć z kontrahentem
• Reklamacje, zwroty towarów w WDT – jak prawidłowo rozliczyć transakcje
• Najnowsze orzecznictwo i interpretacje w zakresie WDT

2. Jak odróżnić WDT od eksportu?
• Kiedy dostawa towaru zostanie uznana za WDT, a kiedy za eksport – podobieństwa i różnice
• Jakie dokumenty potwierdzają wywóz towaru poza UE?
• Kiedy powstaje obowiązek podatkowy przy eksporcie? Jaki jest termin wystawienia faktury?
• Eksport pośredni – kiedy do niego dochodzi?
• Eksport a stawka 0% – jakie warunki trzeba spełnić, by mieć prawo do preferencyjnej stawki? Dlaczego ważne jest, aby transport miał nieprzerwany charakter? Czy przerwa w transporcie z powodów logistycznych wykluczy eksport?
• Specyfika realizacji dostaw: jak udowodnić, że ma się prawo do stawki 0%, chociaż dostawa trwała powyżej 6 miesięcy ze względu na specyfikę towaru?
• Rozliczanie zaliczek eksportowych: kiedy można zastosować stawkę 0%? W jakim maksymalnym terminie musi nastąpić wywóz towaru? Co jeśli nie spełniono warunków, by móc zastosować preferencyjną stawkę – jak wprowadzać korektę?

3. Zaliczki w transakcjach zagranicznych

• Zaliczka w dostawie towarów i świadczeniu usług zagranicznych – jak wpływa na rozliczenie z kontrahentem?

a) Jak dokumentować otrzymane zaliczki z podziałem na poszczególne rodzaje sprzedaży

• Kiedy dokumentujemy otrzymane zaliczki i czy to jest zaliczka
• Kiedy wystawić fakturę zaliczkową w WDT, EKSPORCIE, dostawie poza terytorium kraju i sprzedaży usług zagranicznych
• Czy trzeba wystawiać fakturę zaliczkową, jeżeli towar został wydany w miesiącu otrzymania zaliczki
• Jak potraktować zaliczkę wpłaconą przez klienta bez uzgodnienia ze sprzedawcą
• Czy opłatę rezerwacyjną należy uznać za zaliczkę podlegającą VAT

4. Korygowanie i anulowanie faktur zagranicznych a poprawność rozliczeń VAT – w jakim terminie korygować podstawę opodatkowania zagranicznych transakcji?

a) Korekta wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów oraz świadczenia usług zagranicznych
• W jakim terminie rozliczyć korektę, gdy udzielono rabatu, zwrócono towar lub stwierdzono pomyłkę w cenie
• Jak korygować WDT, która nie spełnia warunków do opodatkowania stawką 0%

b) Korekta eksportu towarów
• W jakim terminie rozliczyć korektę, gdy udzielono rabatu, zwrócono towar lub stwierdzono pomyłkę w cenie
• Jak korygować eksportową dostawę towarów, która nie spełnia warunków do opodatkowania stawką 0%
• Termin korekty dostawy eksportowej w związku z brakiem dokumentów potwierdzających prawo do stawki 0%

5. Sprzedaż zagraniczna – warsztaty praktyczne

• Jak stracić na transakcji zagranicznej – błędy handlowe i logistyczne wpływające obniżające marżę?
• Kiedy firma niespodziewanie ma problemy celne? – poważne wady kontraktów handlowych, które ujawniają się dopiero w momencie księgowania
• Brak faktury od kontrahenta z UE – ustalanie ceny transakcji
• Stawka 0% VAT w WDT i eksporcie – konsekwencje finansowe w firmie
• Sporadyczne zakupy podczas podróży służbowych na terenie UE
• Wywóz i przywóz na terytorium kraju prezentów i próbek – konsekwencje podatkowe
• Zasady obowiązujące osoby odpowiadające za pozyskiwanie i realizacje kontraktu
• Pułapki niewłaściwego rozpoznania transakcji i niewłaściwej oceny kontrahenta – negatywne konsekwencje finansowe
• Pułapki i konsekwencje finansowe błędnego określenia miejsca fizycznego wykonania usługi i jej konsumpcji dla sprzedawcy i kupującego
• Sporadyczne transakcje usługowe – na co zwrócić uwagę podczas realizacji kontraktu,
• Usługi zagraniczne jako obszar zainteresowania kontroli organów podatkowych od strony pozyskiwania klienta i realizacji kontraktu,

WYKŁADOWCA: 
Członek Rady Konsultacyjnej przy Rzeczniku MŚP, audytor podatkowy, trener, wykładowca. Specjalista w zakresie podatku od towarów i usług VAT w Polsce i UE. Wieloletni pracownik organów podatkowych (15 lat), specjalista w zakresie podatku od towarów i usług pracujący jako specjalista ds. kontroli handlu wewnątrzwspólnotowego w organach podatkowych, zajmujący się orzecznictwem w zakresie podatku VAT w Polsce i w krajach Unii Europejskiej, realizujący zadania administracji w zakresie kontroli i weryfikacji transakcji wewnątrzwspólnotowych, doświadczony audytor, trener pracowników organów kontroli oraz księgowych, doradców podatkowych i biegłych rewidentów i prawników. Współautor książki „Kontrola skarbowa. Super, cieszę się! poradnik nie tylko dla kontrolowanego”

Uczestnicy otrzymają materiał szkoleniowy w wersji elektronicznej.

KOSZT SZKOLENIA:
541,20 zł brutto od osoby dla firm członkowskich płacących miesięcznie składkę w wysokości 30,00 i 60,00 zł
516,60 zł brutto od osoby dla firm członkowskich płacących miesięcznie składkę w wysokości 120,00 i 180,00 zł
492,00 zł brutto od osoby dla firm członkowskich płacących miesięcznie składkę w wysokości 240,00 zł
615,00 zł brutto od osoby dla firm niezrzeszonych w Izbie

rachunek bankowy nr 25 1090 2125 0000 0005 5401 0218

Wypełnij i wyślij formularz zgłoszeniowy!

Wpisz imiona, nazwiska i stanowiska zainteresowanych osób.
Status MSP *

Uwaga!  Pola z gwiazdką są obowiązkowe!

1. Przesłanie Formularza Zgłoszeniowego jest podstawą do umieszczenia zgłoszonych osób na liście uczestników i wystawienia faktury VAT
2. Przesłany Formularz Zgłoszeniowy zobowiązuje do pełnego uczestnictwa w szkoleniu w pełnym wymiarze godzin w terminie wskazanym wzaproszeniu. Organizator zastrzega sobie prawo obciążenia zgłoszonej instytucji/fi rmy/osoby fi zycznej kosztami organizacji szkolenia, również wprzypadku braku obecności na szkoleniu.
3. Informujemy, ż e Pań stwa dane osobowe umieszczone w zgłoszeniu bę dą przechowywane i przetwarzane przez Regionalną Izbę Przemysłowo-Handlową w Lesznie (RIPH) z siedzibą przy ul. 55 Pułku Piechoty 34, 64-100 Leszno do celó w organizacji niniejszego szkolenia oraz w celu promocjiwydarzeń organizowanych przez RIPH. Mają Pań stwo prawo wglą du do swych danych, prawo do ich poprawiania, a takż e prawo sprzeciwu wobecich przetwarzania dla celó w marketingowych oraz wobec przekazywania danych innym podmiotom.