Kiedy? 4 czerwca 2024 r., godz. 9:30
Gdzie? Sala witrażowa w Domu Kultury w Rawiczu, ul. Targowa 1
Program:
- Przywitanie nowej Pani Naczelnik Urzędu Skarbowego w Rawiczu Renaty Szymańskiej
- Problematyka preferencyjnych stawek w podatku VAT w świetle „matrycy stawek”
- WIS jako złoty środek dla podatnika
- Usługi gastronomiczne po wyrokach TSUE C-703/19 oraz C-146/22
- Problematyka stawki VAT w branży „beauty”
- Sprzedaż lodów w VAT
- Usługi budowlane w budynku o charakterze mieszanym
- Ładowanie samochodów elektrycznych w świetle wyroku TSUE C-282/12
- Najem prywatny w świetle przepisów podatku PIT i VAT.
- Podstawowe różnice i podobieństwa
- Małżonkowie jako odrębni podatnicy w stosunku do nieruchomości objętej ustawową wspólnością małżeńską
- Limity w podatkach dochodowych i podatku VAT oraz jak je liczyć
- Najem na cele mieszkaniowe a zwolnienie z VAT
- Różnice pomiędzy najmem prywatnym a najmem w formie działalności gospodarczej
- Wybrane problemy związane z opodatkowaniem spadków i darowizn
- Wybrane problemy przy zwolnieniach darowizn w najbliższej rodzinie
- Różnica pomiędzy długami a ciężarami oraz wyłączenia ich stosowania
- Wybrane zwolnienia czynności podlegających opodatkowaniu podatkiem SD
- Darowizna przedsiębiorstwa a darowizna w przedsiębiorstwie
- Darowizna dokonana przez małżonka z konta współmałżonka
- Wybrane zwolnienia i wyłączenia w podatku PCC
- Pożyczka w najbliższej rodzinie- warunki formalne zastosowania zwolnienia
- Zwolnienie na zakup pierwszego mieszkania oraz problemy z nim związane
- Zakup pojazdów przez osoby niepełnosprawne
- Pożyczka od przedsiębiorcy
- Sprzedaż ciągnika rolniczego pomiędzy rolnikami a zakup maszyny od rolnika
- KSEF w świetle ustawy zmieniającej z 9 maja 2024 r.
- Daty graniczne oraz wskazane kategorie podmiotów
- Pozostałe zmiany
- Przydatne aplikacje w KSEF
- Planowane szkolenia US
Zachęcamy do nadsyłania drogą mailową (leszno@riph.pl) pytań związanych z tematyką spotkania.
Koszt udziału w spotkaniu 61,50 zł brutto dla firm zrzeszonych w RIPH oraz 123,00 zł brutto od osoby dla firm pozostałych (koszty organizacyjne spotkania).
Wpłaty należy dokonywać na konto Izby:
nr 25 1090 2125 0000 0005 5401 0218